Fyzioterapia

2. Naše služby
  3. → Fyzioterapia

Mäkké techniky

Liečebná masáž na odstránenie napätia v tkanivách, ovplyvňuje vo svaloch a v podkoží. Cieľom mäkkých techník je zníženie bolestivosti svalov a napätia.

Mäkké techniky  alebo manipulácia mäkkých tkanív predstavuje liečbu pretiahnutím kože v riase, uvoľnením fascie v podkoží. Táto technika je odlišná od klasických masáží. Používa sa na uvoľnenie povrchovo uložených svalov, skrátených svalov a šliach, jaziev. Je veľmi účinná pri stuhnutí svalstva na chrbtici, pri skrátení alebo tuhnutí Achilovej šľachy. Má podobný účinok ako reflexná masáž chrbtice.

Postizometrická relaxácia (PIR)

Ide o pasívne natiahnutie svalu fyzioterapeutom. Odporúča sa pri bolestivých a skrátených svaloch (svaly krku, plecia, chrbát  a svaly horných a dolných končatín). Dochádza k uvoľneniu a vytiahnutiu svalu.

Elektroliečba

Elektroliečba patrí k fyzikálnej terapii, pri ktorej je využívaný liečebný účinok rôznych foriem elektrickej energie, v prevažnej miere využíva svoje analgetické účinky, často zlepšuje krvnú cirkuláciu a výživu tkanív, tlmí zápalovú aktivitu a uľahčuje tak úpravu pohybových funkcií.

Systém je vhodný na liečbu rôznych neurologických, ortopedických, interných a iných ochorení sprevádzaných bolesťou a zvýšeným, alebo zníženým svalovým napätím. Podporuje chod fyziologických procesov v tkanivách, tlmí bolesť, ovplyvňuje krvný obeh a látkovú výmenu, uvoľňuje alebo stimuluje svalstvo a zmierňuje opuchy.

Ultrazvuk

Princípom UZ je premena elektrickej energie vysokofrekvenčných prúdov na teplo a mechanickú energiu v ožarovanom tkanive – mikromasáž tkaniva a baktericídny účinok.

Účinky:

• Mechanické – tlakové zmeny v molekulách tkaniva
  • Tepelné – zvýšenie metabolizmu v tkanive a tým tíši bolesť a uvoľní spazmus (stiahnutie) svalov
  • Fyzikálne – zlepšenie regeneračných schopností tkaniva
  • Chemické a biologické – má baktericídny účinok, čo spôsobuje hynutie mikroorganizmov

Individuálne cvičenia

Podľa Vašej potreby a požiadaviek ponúkame aj individuálne hodiny. Či už ide o cvičenie pilates, alebo potrebujete pomôcť s iným zdravotným problémom (stavy po ortopedických, neurologických a i. operáciách, artrózy, artritídy, rôzne bolestivé stavy). Cvičenie zahŕňa diagnostiku v prípade zdravotného problému, konkrétne riešenie problému a zostavenie cvikov na mieru. Vhodné aj pre športovcov, po úrazoch a operáciách.

Cvičenie je inštruované školenými fyzioterapeutmi.